Kia XCeed jättis VW T-Roc’i seljataha!
Kia XCeed jätab VW T-Roc’i seljataha!
Aasta tagasi, Auto Bild kompaktklassi-siseses võrdluses Volkswagen Golfiga, osutus võitjaks Kia Ceed. Sellega on saanud hakkama vaid vähesed ning sellise edu kordamise võimalused ei ole suured. Kia XCeed sai sellega siiski hakkama!
Esimene koht 527 punktiga 750 võimalikust: Kia XCeed 1.4 T-GDI. XCeed väljanägemine on lausa suurepärane, ta on mõistliku ruumilahenduse ja ärksa mootoriga. Tema juhtimine on lihtne ja käepärane ning ta on hea varustusega. Ning sellele kõigele lisandub veel seitsmeaastane garantii.
Teine koht 523 punktiga 750 võimalikust: VW T-Roc 1.5 TSI. T-Roc’is on piisavalt ruumi, tema sõiduomadusi iseloomustavad näitajad on omavahel tasakaalus. T-Roc’i mootor on ärksa toimega ning ta on varustatud andekate multimeedialahendustega. Tüüpilise VW sõidukina pakub ta garantiiks vaid tagasihoidlikku kahte aastat.
Uue Kia XCeed’i näol on tegemist kupeeliku linnamaasturiga. Andmete võrdlemisel vastab XCeed aga Volkswageni väikseimale linnamaastur T-Roc‘ile. XCeed’i uus tehnika põhineb Ceed‘i omale, T-Roc‘i oma aga Golfi tehnilisele baasile, mis tähendab, et tegemist on vanade rivaalide platvormiga. Isegi mootorid on samad nagu tookord: Kia puhul 1,4-liitrine -T-GDI ja Volkswageni puhul 1,5-liitrine -TSI. Ja veel: T-Roc on juba kaks aastat vana. Seda on ka näha: Võrreldes XCeed’iga jätab ta suhteliselt vapra ja tagasihoidliku mulje.
Stiili mõttes on XCeed’i näol tegemist maailmaränduriga
Kia’le vaatavad inimesed järele, eriti kui tegemist on Quantum-kollase värviga, nii nagu see meie testauto puhul oli. Võrreldes Ceed’iga, siis oma saledamana disainitud iluvõre ja kapoti pikendatud kujuga, samuti mitmesse kohta lisatud mõningate plastmassdetailiga ja kupeemudeli puhul ka tahapoole langeva katusejoonega on XCeed lihtsalt suurepärane, vähemalt meie arvamuse kohaselt. Ka mis puudutab sisekujundust, siis siin on disainerid täiesti ilmselt oma tööd nautinud. Auto armatuurlaud mõjub värskelt ja arusaadavalt ning tänu oma mõningatele soft-touch-tüüpi pindadele jätab ta võrreldes Volkswageni suurte ja jäigast plastikust valmistatud maastikega igatahes mulje kõrgemast kvaliteedist. Esimesena Kia kõigi mudelite seas tuleb XCeed välja digitaalsete instrumentidega (12,3 tolli) ja ilusa graafikaga. Uus on ka 10,25-tolline puutetundlik ekraan uuendatud navigatsiooni- ja multimeedialahenduste jaoks. Launch Edition varustuse korral kuuluvad mõlemad seeriatoodangu juurde. Ja nagu alati on Kia puhul veel üks hea omadus: täiesti probleemivaba teenindus. Launch Editioni juurde kuuluvad ka silmatorkavate õmblustega mugavad istmed. Isteasend on võrreldes tavalise Ceed’iga 3,5 sentimeetri võrra tänavapinnast kõrgemal – seega siiski ka mitte nii kõrgel nagu pesuehtsa maasturi puhul. Seega meeldiv vahepealne kõrgus.
Maasturiks (SUV) selle klassikalises mõttes on pigem T-Roc
XCeed’i tagaosas on üsna mugav olla, tagumine iste on kergelt polsterdatud. Aga pikakasvulised inimesed peavad oma pea küll veidi õlgade vahele tõmbama, sest ülespoole eriti palju õhku enam ei jää – seevastu on aga rikkalikult ruumi pikkade jalgade jaoks. VW T-Roc’i puhul on tagaosas kõik täpselt vastupidi: suhteliselt vähe ruumi põlvedele, see-eest aga võrreldes XCeedi’ga 4,5 sentimeetri võrra rohkem vaba ruumi pea kohal. Volkswageni esiosa disain on Kia’ga võrreldes õige veidi rohkem õhku pakkuv. Iste on nelja sentimeetri võrra kõrgemal ja tekib pigem maasturis olemise tunne, millest me juba rääkisime. Volkswageni digitaalsed instrumendid on 500 euro võrra kallimad ja nad on saadaval üksnes koos raadio (Style seeriavarustuse puhul) või koos navigatsioonisüsteemi (615 eurot) ja nahkse rooliga (190 eurot). Ja kui keegi loodab veel Kia‘ga võrreldes mingit võimalikku kvaliteedieelist, siis need ajad on möödas. Selge see, et VW tootmine põhineb kogemustel ja vilumustel, aga sama kehtib ka Kia kohta. Ja viimane mõjub jätab oma üksikasjades isegi veidi armsama mulje. Meie testitav XCeed on 1,4 liitrise mootoriga 140 hobujõuline versioon. Kõigepealt jätab ta endale turbole omaselt sekundipisku järelemõtlemisseks, kuid võtab seejärel hoo jõuliselt üles. Mootor töötab pikka aega vaikselt, tehes keskmistel tuuridel veidi torisevat häält ja süüte väljalülitamisel toimib ta, ütleme et vägagi tuumakalt (asjakohaselt).
XCeed’i tuunimise on Kia viinud läbi rahulikult. Vedrustus on korralik ja reageerib üsna märgatavalt alles suurematele ebatasasustele. Koheselt reageeriv, kuid siiski löökide suhtes tundlik juhtimismehhanism on sõitmiseks mugav ja käepärane ning manööverdamisvõime on Volkswageniga võrreldes parem. Ning kiitmist väärivad ka pidurid, sest Kia jäi seisma 35,7 meetri järel ehk 1,6 meetrit enne Volkswagenit.
Üllatus tuleb kassas
T-Roc’i 1,5-liitrine mootor oma 150 hobujõuga paikneb kapoti all. Iseenesest selline reibas tüüp, mootori madalatel pööretel spurdib reipamalt kui Kia, kuid siis annab energias järele. Sellele lisandub veel käigukasti pikem ülekanne. Üldiselt kõlab TSI kergelt kähedalt, täiesti meeldivalt. Volkswagen on töötanud oma T-Roc’i välja harmoonilise ja tasakaalustatuna ja tema vedrustus on pehmem kui XCeed’i oma. Otsese võrdluse korras saab väita, et temaga sõites on rohkem maasturi tunnet, ta on suurema kliirensiga ja tundub võimsamana. Ja siis hinnaüllatus. Ei, Kia ei ole soodsam kui VW, sest XCeed’i hind on 31.390 eurot. Mis on seotud testauto 9000 euro suurusest „Launch Edition”-varustusest – seal on siis aga ka kõik pardal olemas. Volkswageni Style-varustusega T-Roc testauto hinnaks on 28.195 eurot. Kuid sellest ei ole enam abi, sest lõppkokkuvõttes on Kia ikkagi eespool. Taas.
Dirk Branke kokkuvõte: “Kia tegi seda jälle. Ja oli Volkswagenist parem. Märkimisväärne: XCeed on oma testversioonina isegi kallim kui T-Roc. Kuid on vaatamata oma hinnale – mitte hinna pärast – ikkagi parem. Oma XCeed’i näol on Kia leidnud huvitava formaadi.”