Kas naast või lamell?
Nagu vanarahvas ütleb – kellele ema, kellele tütar.
Igipõline vaidlus lamell- või naastrehvide kasutamise üle ei taha samamoodi kuidagi vaibuda. Küsisime nõu spetsialistilt ning alljärgnevalt jagabki soovitusi Janek Lünekund (Car Dealer Salesman Estonia Goodyear Dunlop Tires Baltic OÜ).
Lamellrehvide kasutamise tugevaim argument on kahtlemata nende väga madal müratase. Põhjamaade jaoks loodud lamellrehvide pidamine (Goodyear Ice 2) on teinud viimastel aastatel suure hüppe arendustöödes ja on saavutatud väga head pidamistulemused – ka võrreldes naastrehviga. Lamellrehve võivad südamerahus kasutada juhid, kellel juba sõidukogemust omajagu seljataga ning need, kes sõidavad linnas ja juba puhastatud maanteedel.
Lamellrehvide kasutamise poolt räägib kindlasti ka fakt, et neid võib paigaldada juba ka enne seaduses väljatoodud kuupäeva. Sest nagu me teame – talv tuleb alati ootamatult ning järjekorrad rehvivahetuses on kilomeetripikkused.
Eesti tingimustes on mõistlik valida niinimetatud V-mustriga rehvid, kuna meie ilmastikus esineb väga palju lörtsi ja vihmaseguseid sademeid. Seda tüüpi rehvid tagavad hea juhitavuse ka vesistes tingimustes, kui kahe sõidurea vahele tekivad vaalud, mis muudavad möödasõidud väga ohtlikuks. Samuti võib lamellrehvidega sõita ka siis, kui kevade tulek pikemale venib. Müüt, et lamell kulub ruttu, on tänaseks päevaks juba kummutatud.
Millistes oludes siiski kindlalt naastrehvi (Goodyear Ice Arctic) kasuks otsustada? Algaja juht peaks alati jääma naastrehvide juurde, kuna nemad ei vea alt ka olukorras, kui jääl on vaja ootamatult pidurdada. Ka tasuks seda tõsiselt kaaluda linnast väljas elavatel inimestel, kelle teekond kulgeb mööda väiksemaid teid ning neil, kes alustavad oma sõitu varajastel hommikutundidel, mil teed on veel hooldamata.
Mida veel võiks soovitada, et tali ei ründaks ootamatult? Võimalusel võiks oma sõidukile soetada eraldi topeltvelgedel talverehvid, sest nende paigaldusega saab ka kodustes tingimustes kenasti hakkama. Sellisel juhul tuleb siiski meeles pidada, et kindlasti tuleb kontrollida rehvirõhku, kuna külmaga teatavasti rehvirõhk väheneb. Eelkõige on see oluline olukorras, kus topeltrattad on kasutamata seisnud 6 kuud. Soovituslik on rehvirõhku lisada 0,2 bari rohkem kui ettenähtud. Katsuge leida võimalusi ja soetada endale talveks võimalikult heade testitulemustega talverehvid, tehes oma valik top 5 seast. Kui armastate oma kaassõitjaid, siis näidake seda välja oma talverehvi valikus. Suverehvide puhul ei ole tippvarustuse kasutamine nii kriitiline, vabalt võib otsustada keskklassi rehvide kasuks (näiteks Sava).
Neile, kel praegu käsil esimesed sõidud lume ja libedusega, tuletame meelde, et esimestel päevadel tuleb hoida tunduvalt pikemat pikivahet ja kurvidesse minna vaiksema hooga.