Rebimine ökonoomsuse nimel
Kuigi tundub, et sisepõlemismootoriga ei ole kuhugile enam pürgida, toodetakse seda jätkuvalt. Vaatamata sellele, et elektrimootorite ajastu on peale tungimas, arendatakse ja kombineeritakse soodsamaid ja ökonoomsemaid klassikalisi lahendusi edasi. Bensiini- ja diiselmootorid ei ole veel ajalugu!
Kiiresti populaarsust võitnud hübriidmootorid ehk sisepõlemis- ja elektrimootori ühendamine jätkab oma võidukäiku tänu autojuhtide harjumusele ajalooliselt suurtele kütusekulu näitajatele. Iga säästetud liiter annab hea enesetunde – poole väiksem kütusekulu on juba kindel argument.
EV (electric vehicle) ja hübriid
Juba aastaid on Kia ajanud oma rida elektri- ja hübriidmootorite maailmas. Seda on saatnud edu ja Kial on õnnestunud ennast tõestada. Elektri Kia Soul on mõnda aega olnud läbisõidu poolest esimeste seas. Samuti värske hübriidist mudel Kia Niro ja suurem sedaan Optima, mis on saanud erilise populaarsuse osaliseks Ameerika mandril.
Niro ja Optima on saamas peagi, juba sellel aastal, järglased ka täies mahus elektriautode maailmas. Kia kavatseb 2025. aastaks lansseerida 16 täiustatud ajamiga autot, sealhulgas viis uut hübriidi, viis pistikuhübriidi, viis akutoitel ja 2020. aastal uue kütuseelemendiga elektriauto.
Opel ja Peugeot on samuti tulemas jõuliselt elektriautode turule. Nimelt Grandland X hübriidi kõrvale saavad Opel Corsa ja Peugeot 208 omale täiesti uued ja 100% elektriga liikuvad südamed.
Elektrijõul liikuvate sõitukitega maailma täitmine aga on täies hoos. 2025. aastaks on eesmärk kõigil, nii Peugeot, Opel kui Kial viia oma mudelid ökonoomsesse hübriid- ja elektriajamite standardisse. Muidugi pole kahtlust, et hübriidide kõrvale tuleb lisaks mitmeid uue põlvkonna täiselektrimootoreid.
Diiselhübriid
Vähem on levinud diisel-hübriidmootoriga sõidukid, kuid selle vea parandab peagi Kia oma Sportage mootorivalikuga.
Diiselmootor on teada oma jõulisuse ja ökonoomsuse poolest. Kui seda veel võimendada elektrimootoriga, tekib lisajõudlust kuni 20% ja kütusesäästu just kohalt mineku ning kiirenduse pealt, kus muidu on kütusekulu kõige suurem.
Kia Sportage uuele 2.0-liitrisele EcoDynamic mootorile lisatakse 48V elektrimootoriga ajam, mis lisaks kütusekulule vähendab ka CO2 näitajaid kuni 4%.
Meie kliendid ja uudiskirja saajad on kindlasti esimeste seas, kes uute mudelite tulekust teada saavad.
Aasta parima mootori tiitel
Siiski-siiski on aasta parima mootori tiitli võitnud bensiinimootor – Peugeot PureTech Turbo, mis on tõestuseks, et väike mootor on tänapäeval oma jõudluse poolest võrdne suure mootoriga.
Juba neljandat aastat järjest tunnistas rahvusvaheline autoajakirjanike žürii 1- kuni 1,4-liitriliste bensiinimootorite kategoorias parimaks Peugeot PureTech 1,2-liitrise ja kolmesilindrilise turbomootori.
Uue põlvkonna PureTech mootorid võeti kasutusele uue Peugeot 308 turuletulekuga. Jõuallikad on saadaval 110- ja 130-hobujõulise versioonina ning on kasutusel Peugeot 208, 308, 2008, 3008 ja 5008 mudelitel ja teistel PSA grupi autodel.
Parima mootori valikul hinnatakse erinevaid kriteeriume: kütusekulu, sujuvus, jõudlus, müratase ja sõidumugavus. Mootorit kiidetakse jõudluse poolest ja seda just madalatel pööretel. PureTech mootorite pidev arendamine on võimaldanud Peugeot-l tõusta Euroopas CO2 emissiooni liidripositsioonile ning taganud kõige väiksema kütusekulu mitmes autosegmendis.
Aasta mootori auhinda annab välja Suurbritannia ajakiri Engine Technology International. Žürii koosneb 32 riigi 58 ajakirjanikust.
LPG ja CNG gaasimootorid
Populaarseks Opeli lahenduseks on olnud läbi aegade ka tehase maagaasi ehk LPG hübriid. Samuti ökonoomne ja väikese kütusekuluga tehnoloogia, mis aitab bensiinimootori sõidukuludelt kokku hoida. LPG mootor on näiteks kasutusel ka Opeli ühel värskemal mudelil Crossland X.
Bensiinimootori sõpradele
Lisaks tegeleb Opel aktiivselt klassikalise bensiinimootori arendamisega, et tagada selle suurem efektiivsus võimalikult väikeste heitgaaside mõjuga. Seda kõike loomulikult elektrimootori abiga. Seega on tõsiasi, et 5-10 aasta perspektiivis on kõik või enamus igapäevasõidukeid saanud omale elektrilise toe.
Cadillac pakub alternatiivi
Paraku ei paku ka Cadillac enam bensiinist nõretavaid ja suure kütusekuluga mootoreid, küll aga jätkuvalt võimsaid. Oma luksusliku ja massiivse disaini juures ei saa see legendaarne brand endale lubada järeleandmisi jõudluses. Cadillaci mootorivalikutes saab jätkuvalt silindreid lugeda rohkem kui neli ja ka klassikaline 2.0-liitrine turbo pakub üle 250 hj. Suurusest olenemata pakuvad Cadillaci mudelid märkamatut jõudu, mis suu naerule kisub.
Oma värskeimale sedaanile CT6 pakub Cadillac “ainult” 3-liitrist V6-jõuallikat, mis kahe turbolaaduri abil saavutab 417 hobujõudu (307 kW) ning annab 555-njuutonmeetrise pöördemomendi vahemikus 2500 kuni 5500 p/min. Maasturist eakaaslasele XT5 pakub Cadillac otsepritsega 3,6-liitrist V6-ottomootorit, mille võimsusnäitajateks on 231 kW/314 hj ja 368 Nm (5000 p/min).
Loodame aga, et kõik margid jätavad omale mõned alternatiivsed GT või RS mudelid, kuid kõigest sellest saate täpsema ülevaate, kui tulete meile külla ja räägite huvipakkuva margi müügiesindajaga. Nemad teavad minevikku, olevikku ja näevad ka tulevikku. Igatahes on ees huvitavad ajad ja iga aastaga tuleb uusi muutusi.