GENF – Euroopa automaailma moelava kahekümnendatest
Igal kevadel, märtsi alguses, kogunevad tuhanded Euroopa autofännid Genfi rahvusvahelisele autonäitusele, kus automaailma tegijad omavahel tõsiselt mõõtu võtavad. Konkurents läheb iga aastaga karmimaks ja autod teadagi täiuslikumaks.
See on suurejooneline show, mis samas annab hea ülevaate autodest, mis sõidavad meie teedel homme. Kindlasti võiks pikalt rääkida Ferrari või Lamborghini uutest mudelitest, aga meil on siiski põhjust jagada uudiseid, mis otseselt meid puudutavad, ja autodest, mida peagi meie esindustes uudistada ja proovida saab. Üllatusi ning uudseid lahendusi on rohkesti. Alustame meie kõige värskemast automargist, mida esindame selle aasta algusest ja millel on välja käia mitu trumpi.
Peugeot särab seekord kahe uue mudeliga: sportlik sedaan Peugeot 508 ja revolutsiooniline start tarbeautode klassis Peugeot Rifter.
Sportlikust kupeest inspireeritud Peugeot 508 on varasemaga võrreldes tundmatuseni muutunud. Teravate kerekontuuride ja futuristlikuna mõjuva põneva LED-tulede lahendusega välisilmele lisaks ütleb selle auto salong tere tulemast uude ajastusse. Peugeot’ juhiala i-Cockpit pakub juhtimismugavust, millest veel mõni aeg tagasi ei osanud unistada ka luksusautode omanikud. Täisnahast rool, 10″ puuteekraan, lisaks annab vajalikest näitajatest ülevaate 12,3″ täisdigitaalne juhtpaneel.
Jõulisust rõhutavad valuveljed, mida toetavad täiesti uued 130–225 hj mootorid. Uus Peugeot’ lipulaev on loomulikult varustatud tippklassi kuuluvate juhi abisüsteemidega, sealhulgas uus öönägemissüsteem, mis kasutab infrapunakaamerat, et tuvastada ööpimeduses teele sattunud ootamatuid loomi ja jalakäijaid.
Peugeot on tegemas tiigrihüpet ka tarbesõidukite maailmas. Otsa teeb lahti mahtuniversaal Peugeot Rifter, sõiduauto mugavustega viie- kuni seitsmekohaline MPV, milles väikebussi kandevõime ja liugkülguksed on ühendatud tarbesõidukite jaoks seninägematu tehnoloogiaga. Rifterit peaks saama tellida juba sellel suvel. Kindlasti saavad sellest esimestena kuulda Viking Motorsi kliendid.
Loomulikult on Genfis esindatud ka Peugeot’ uued linnamaasturid 3008 ja 5008, millega saab meie salongis tutvuda juba praegu.
Kuumade uudistega on Genfis ka Kia, kelle uued mudelid ei jäta enam ammu kedagi külmaks – ei välimuselt, kvaliteedilt ega varustuse tasemelt. Viimaste aastate jooksul on Kia teinud mudeliuuendusi oma Sportage’ile, Sorentole, Optimale, Picantole ja Riole. Lisaks toodi eelmisel aastal turule täiesti uued mudelid Stonic ja Stinger. Viimane ei ole ainult uus mudel, vaid täiesti uus klass ja tase omaette – ehk positiivne üllatus ka skeptikutele.
Kuna Genfis on kombeks esitleda ka täiesti uusi mudeleid, tuli Kia seekord välja kauaoodatud uue Kia Ceediga. Ühekorraga astuvad rambivalgusesse klassikaline 5-ukseline Ceed hatchback ja universaalkerega Ceed Sportswagon.
Kolmanda põlvkonnani jõudnud uus Ceed on Euroopas disainitud, arendatud, konstrueeritud ja ehitatud. Uue Ceedi eelmisest mudelist madalam, laiem ja pikema tagumise üleulatusega siluett esindab küpset ja atleetlikku mõtteviisi. Sirged jooned asendavad eelkäija ümardatud servi, arenedes auto esiosas laiemaks „tiigrinina“-iluvõreks ja madalamaks õhuvõtuavaks ning raamides täpsete lineaarsete kujunditena auto nina. Uuel mudelil on standardvarustuses „jääkuubiku“ stiilis LED-päevatuled, mis meenutavad varasemate GT ja GT-Line mudelite tulesid. Profiilis pikendavad sirged teravad jooned visuaalselt kapotti ja annavad autole püstisema hoiaku. Suurem küpsuse ja jõu tunnetus tekib auto õlajoones, mis kulgeb nüüd horisontaalsemalt. Uuel mudelil on viimastel aastatel Kia disaini iseloomulikuks jooneks saanud lai C-piilar, mis rõhutab auto tahapoole kaldus hoiakut. See annab ka ülemisele aknajoonele sileda poolkuukuju. Taga parandavad uudsed LED-päevatuled Ceedi nähtavust teel – ja ühtlasi äratuntavust. Sirgete kerejoonte ja peene tagaluugispoileriga demonstreerib Ceed elegantset üldilmet.
Nagu näha, on sellel aastal meie salongidesse palju põnevat oodata. Veel veidi kannatust ja uued mudelid on kohal. Jälgige meid ka Facebookis, sinna jõuavad kuumad uudised tavaliselt kõige kiiremini!