Kas ja milline linnamaastur?
Paljudes foorumites on kümneid kordi esitatud küsimusi kõrgema keretüübiga autode ja võimalike veoskeemide kohta – ehk kas linnamaastur ikka on maastur ja kas linnamaastur on piisavalt võimekas ka siis, kui veavad ainult esirattad?
Nagu naast- ja lamellrehvidegi valikul, sõltub ka siin paljugi kasutajast ja tema vajadustest. Mõni naudib tagavedu, mõne silmis ei ole auto ilma nelikveota mingi auto ning mõnele lihtsalt meeldib suurem ja kõrgem sõiduriist. Viimati nimetatud omadus on tõusev trend nii Eestis kui mujal Euroopas. Seda on mõistnud ka autotootjad ja tänaseks on igaühele olemas just temale sobiva suuruse ja võimekusega mudel. Valik on suur, kohati isegi liiga suur.
Ajalooliselt on maastur eelkõige suure kere, kõrge kliirensi ja nelikveoga auto. Tänaseks on neid omadusi järjest enam kohandatud linnainimese vajadustega. Kõige olulisemad muutused on aga kindlasti toimunud sõidumugavuses.
Väiksemad linnamaasturid, nii nelja- kui kaherattaveolised, on oluliselt mugavamad ja paremate sõiduomadustega kui ajaloolised maasturid kunagi olid. Sama võib öelda ka tänapäevaste suuremate maasturite kohta, mille sihtgrupp on samuti linnale lähemale nihkunud.
Linnamaastur ehk crossover
Võib öelda, et mida väiksem linnamaastur, seda enam sarnanevad selle sõiduomadused sõiduautole – aga igal juhul on linnamaasturil sõiduauto ees teatud eelised. Kõrgem kliirens ehk põhja kõrgus teepinnast tagab juhile parema nägemisulatuse. Üldjuhul on linnamaasturitel ka juhiiste kõrgemale toodud.
Lühidalt öeldes annab juba kaheveoline väike linnamaastur juhile parema ülevaate liiklusest ja näiteks talvel on sellega kergem ja kindlam liigelda. Loomulikult tuleb iga autoga sõites arvestada ilmastikuolusid ja valida vastav sõidustiil.
Mida suurem linnamaastur, seda rohkem see sõiduautost erineb. Talvistes oludes annab nelikvedu juhile kindlustunde ning väljaspool linna ja suuri maanteid ka parema läbivuse. Samas annab veojõukontroll seda kindlustunnet ka kaheveolistele – nii linnamaasturitele kui sõiduautodele, mis on siiski eelistatuim variant nii praegu kui tulevikus.
Kokkuvõttes ei konkureeri linnamaastur klassikalise maasturiga, kuid saab väga hästi hakkama nii linnas kui keerulistes oludes linnast väljas. Tuleb lihtsalt hoolikalt kaaluda oma soove ja vajadusi ning teha neile vastav mõistlik otsus, mis teadagi on igaühe puhul individuaalne.
Viking Motorsis on linnamaasturite valik suur, võib isegi öelda, et eeskujulik. Opel pakub värsket ja moodsaimate tehnoloogiliste lahendustega mudelit Grandland X ning heaolufaktoriga väiksemat crossover’it Crossland X. Opel Mokka X on saadaval ka nelikveolisena. Kia Sportage’il on väljas juba viies põlvkond, uudismudeliteks on Kia Stonic ning hübriidina ka Niro. Mugavuse maaletooja Cadillac on turule toonud eksklusiivse XT-5, mis täidab igas mõttes ka kõige nõudlikuma autojuhi ootused.
Proovida tasub kõiki, sest kõigil on omad head ja veel paremad küljed!