Naudi sõitu pimedal ajal
Tuledele on autode juures alati tähelepanu pööratud – nii disainis kui ka tehnoloogiates. Disainiga veiderdamine on jäänud pigem minevikku ja tänapäeval on oluliseks saanud pigem kvaliteet ja paremat nähtavust võimaldavate tehnoloogiate arendamine. See on meie laiuskraadil, kus pool aastat valitseb pimedus, ka väga oluline.
Loomulikult on tuled ka erinevate automarkide üheks tähtsaimaks identiteediks ja seda nii ees kui ka taga. Tundub, et toimub disainerite võidujooks, kes suudab tulede kaudu anda oma brändile omapärasema näo. Sellele kõigele aitab kaasa erinevate tehnoloogiate areng. Heaks näiteks on viimaste aastate autode päevasõidutuled – triibud, lained, täpid jne.
LED ja selle tehnoloogia erinevad lahendused on pidevas arengus. Juba mõnda aega on LED-lahendused kasutusel nii lähi- kui ka kaugtuledes. Selle tehnoloogia suurimateks eelisteks on energia ja kasuteguri suhe ning väikesed mõõtmed, mis võimaldavad väiksema energiakulu ja hea kujundusega anda rohkem valgust.
Oma ajast ees – Opel Intelliluxi LED-maatrikstuled
Võib kindlalt öelda, et Opel Intelliluxi LED-maatrikstuled on ajast ees ja oma klassi parimad. Tavalistest LED-tuledest on see tehnoloogia võimsam ja täpsem. Need intelligentsed tuled kohanevad alati olukorraga, tagades optimaalse ja parima nähtavuse. Opeli LED-maatrikstuled valgustavad kuni 400 m ulatuses – ulme :)
Pimestamisvastased kaugtuled
Esituledes on 32 üksteisest sõltumatut ja iseseisvalt millisekunditega reageerivat LED-elementi, mis suunavad oma valgust vastavalt keskkonnale. Kui sõidad kaugtuledega, siis vähendab tehnoloogia valgustugevust just seal, kus asub vastutulev või eessõitev auto.
Kaugtuled, mis ei lülita ennast automaatselt sisse ja välja, vaid valgustavad täpselt niipalju, kui vaja, et tagada juhile optimaalne nähtavus.
Lisaks on selle tehnoloogia standardis rooliga paralleelselt pöörduvad kurvituled ning eraldi režiimid kiir- ja maantee tarvis. Sellises valguses sõita on tõeline nauding.
Hetkel on LED-täislahendused veel kallid ja need on üldjuhul saadaval paremate varustustasemetega mudelite puhul, kuid kindlasti on need kättesaadavad kõigi meie mudelite puhul. Halogeenpirnid on uute autode puhul jäämas tagaplaanile ja samamoodi on lähitulevikus lood ka ksenoonidega.
Oluline asi, mida tuleb siiski meeles pidada, on see, et pimedal ajal ja halva nähtavuse korral näed sa isegi kõige paremate tuledega sõites halvemini kui päeval!