Uudised

SÜKK meeskonna teekond Viking Motorsi autodega

Juba teist aastat järjest oli Viking Motorsil rõõm panustada Eesti suurima spordisündmuse -Swedbanki Tallinna Maratoni korraldamisse. Sellise mastaapse ürituse korraldamine eeldab täpset planeerimist ja usaldusväärseid partnereid. Autod on seejuures igapäevatöös asendamatud abilised, aidates meeskonnal liikuda kiirelt ja tõhusalt ning tagades, et kõik vajalik jõuaks õigel ajal tehtud.

Kui 2024. aasta hooajal sõitis Spordiürituste Korraldamise Klubi Kia Sportage’idega, siis sel aastal olid autode tase kõrgem. SÜKKi meeskonnale oli kasutamiseks kaks Kia Sorentot ning uus täiselektriline Kia EV3. „Uue auto puhul on esimene mulje alati positiivne, kes ei tahaks sõita autoga mille läbisõit kättesaamise hetkel on 2 km.” Korraldajate sõnul pakkusid Sorentod võrreldes Sportage’idega rohkem luksust, avarust ja mugavust. EV3 puhul tõsteti esile selle kaasaegne disain ning salongi ruumikus. Eraldi tõid meeskonnaliikmed veel välja ka mõlema auto väga head helissüsteemi.

Meeskonnaliikmed kinnitavad, et paari kuu jooksul, mil autod nende käsutuses olid, kogunes rohkelt sõidukilomeetreid. Lisaks Swedbanki Tallinna Maratonile korraldab SÜKK veel mitmeid teisi suuremaid spordiüritusi, sealhulgas nii LHV Maijooks, Narva Linna Jooks, kui ka Kuressaare Linnajooks. “Meie üritused toimuvad Tallinnas, Narvas ja Jõhvis, lisaks käime üle Eesti erinevatel rahvaspordiüritustel oma boksiga väljas. See tähendab palju liikumist ja sageli ka pikki vahemaid. Usaldusväärne auto on hädavajalik, et jõuda õigeks ajaks igale poole ja tagada, et kõik toimiks sujuvalt,” kirjeldasid korraldajad oma igapäevast töökoormust.

Autosid kasutati mitmesuguste ülesannete täitmisel – võistlejate ees sõitmisel, raja turvalisuse tagamisel, kilomeetri viitade paigaldamisel, joogipunktide logistika koordineerimisel ning sportlaste transpordil. Swedbanki Tallinna Maratoni ajal oli korraldajate käsutuses kokku koguni kuus Viking Motorsi poolt antud sõidukit, mis tagasid, et Eesti suurim spordisündmus kulgeks ladusalt ja professionaalselt.

Esmakordne kogemus elektriautoga

Kui eelmisel aastal toimetas maratoni meeskond kolme Kia Sportage’iga, siis tänavu pakkus suurimat elevust hoopis uus kogemus – täiselektrilise Kia EV3 kasutamine. Kuna meeskonna korraldusliikmetel puudus varasem kokkupuude elektriautoga, kaasnes alguses kahtlusi ja küsimusi, eelkõige laadimise mugavuse ning sõiduulatuse osas. Praktika aga näitas, et hirmud olid asjatud ning ükski pikem sõit Eesti eri paigusse ära ei jäänud.

 “Tagantjärele saame õelda, et ei ole see elektriauto nii hull midagi kui arvatakse. Linnas sõitmiseks on elektriauto ideaalne. Pikemad sõidud eeldavad lihtsalt natuke planeerimist ja Narva või Kuressaarde sõit ühe laadimisega ei olnud mingi probleem. Ekstreemsusi me katsetama ei hakanud, aga võimalik, et oleks saanud laadimata ka tagasi sõita,” jagasid korraldajad oma kogemust.

Meeskonnaliikmed tõdesid, et pikemate sõitude puhul laeti autot tavaliselt enne teekonna algust ning vajadusel ka enne tagasisõitu, sõltuvalt vahemaast. Lühemate sõitude korral piisas aga sageli vaid ühest laadimisest paari nädala jooksul.

Kuigi elektriauto kasutamine osutus maratoni meeskonna jaoks positiivseks ja mugavaks kogemuseks, tõdeti siiski, et laadimisvõrgustikul on veel arenguruumi. “Suuremates linnades on olukord juba hea, aga osades väikemates piirkondades oli üsna keeruline laadijaid leida. Laadimise osas tooks välja veel selle, et erinevaid laadimisjaamu on nii palju ja iga ühe jaoks peaks justkui eraldi äpp olema, seega kujunes välja pigem ühe ettevõtte laadimisjaam, mis oli kõige lihtsama kasutusviisiga,” selgitasid korraldajad.

Kui Kia EV3 pakkus maratoni tiimile alguses uut kogemust ja väljakutset, siis diiselmootoriga Sorentodega harjusid tiimiliikmed kiiresti. Nende sõnul oli isegi keeruline tajuda, et tegemist on just diiselautodega – sõiduelamus oli üllatavalt vaikne ja sujuv. “Mulle isiklikult meeldis väga Sorento – ruumikas, vaikne, mugav ja hea edasiminekuga. Kui kuskilt tuleks rahalaev, ostaks kohe,” jagas projektijuht ja raja mõõtja Karen Au oma muljeid. Kui Sorento puhul on peamiseks märksõnaks just ruumikus, siis ka EV3 võiks maratoni korraldustiimi sõnul mahukam olla.

Paari kuu jooksul autodega sõites tuli ette nii laadimisega seotud apsakaid kui ka humoorikaid seiku. Samuti sai proovile pandud autode võimekus maastikul. “Saaremaa ralli ajal sai proovile pandud Sorento maastiku läbivuse suutlikus. Ühele kiiruskatsele sõites keerasime sõbra algatusel teepealt kuskile põldude vahele ja sõitsime mööda põlluääri kuni jäime mõlemad lõpuks kiiruskatse ääres pehmele põllule kinni. Tema suutis end täiesti kinni kaapida ja vajas väljatõmbamist, mina avastasin Sorento erinevaid sõidurežiime ja auto vedas end “mud” režiimi abil vaikselt ise põllult välja.”

Kuigi Viking Motorsi ja Tallinna Maratoni koostöö toimus automüüjate jaoks äärmiselt keerulisel ajal – perioodil, mida mõjutasid nii automaksu reguleerimine kui ka käibemaksu tõus – võib seda pidada partnerluseks, millest võitsid mõlemad osapooled.

Tunnustame Viking Motorsi julgust ja valmisolekut panustada spordi toetusse majanduslikult keerulisel perioodil. Koostöö on olnud sujuv, professionaalne ja usaldusväärne. Usume, et olete sellest koostööst võitnud kõige rohkem just seeläbi, et Viking Motorsi bränd on seotud liikumise, tervislike eluviiside ja positiivse energiaga – väärtused, mis sobivad suurepäraselt meie omadega,” sõnas Swedbanki Tallinna Maratoni korraldustiimijuht Mati Lilliallik.