Talverehvidest – kas teadus või lihtsalt julge valik?
Kas teil on ka tunne, et rehvide valimine on lausa omaette teadus? Läheks ja ostaks rehvid lihtsalt kaubanduskeskusest – soodne ja võtan lihtsalt õige mõõdu! Kahjuks müüakse ka meil veel „soodsaid” rehve, mis paraku sarnanevad teistega vaid välimuse poolest ja sõiduomadustelt ei tasuks nendelt palju loota. Turvalisus ja head sõiduomadused – seda soovime oma klientidele ja seda me ka oma rehvivalikus pakume.
Aina rohkem ja rohkem soovitatakse kasutada just lamellrehve ning mitmes Euroopa liidu riigis on naastrehvid juba täiesti keelatud. Selle põhjuseks on suure tõenäosusega asjaolu, et naastrehvidel olevad naastud lõhuvad teekatet ning vähendavad seega asfaldi eluiga. See aga omakorda nõuab riigilt ja teehooldusfirmadelt lisaväljaminekuid. Meie oma põhjamaises kliimas naastrehvide kasutamist keelata ei saa, aga vastavalt sõiduvajadustele valikut tehes saame nende kasutamisest tekkivaid kahjusid vähendada.
Rehvide iga ei sõltu ainult läbisõidust, vaid ka rehvide vanusest. Rusikareegli järgi kulub keskmine rehv 10 000 km jooksul 1 mm – 8 mm mustrisügavust jätkuks seega ohutuks sõiduks (lubatud miinimum on 1,6 mm) seega ligi 60 000 kilomeetriks. Kui aga rehvid on juba üle 5 aasta vanad, siis kaotab rehvimaterjal oma pidamisomadused ning ka piisav muster ei taga turvalist sõitu. Võib isegi öelda mugavat sõitu.
Rehvi eluiga sõltub ka palju auto veermiku seisukorrast ja kindlasti on mõistlik jälgida, et rehvirõhud oleks sõidukile sobivad. Vale rõhk, veermikuvead ja kummivilistamine lühendavad läbisõitu korralikult.
Kui sõidad aastas 30 000 – 35 000 km ja mitte ainult 80 km/h, soovitavad spetsialistid osta võimalikult head (ja kallid – toim.) rehvid. Kui aga ainult 5000–6000 km, võib suve- ja talverehvijooksu ostmise asemel hankida hoopis ühed korralikud lamellid. Nendega saaks hakkama aasta ringi ja lõpuks on kulumisaste ja omaduste kadumine juba võrdselt piisav, et vahetus teha. Viimasel juhul aga peab arvestama, et suvel võib olla kütusekulu suurem ja kahe hooajaga on rehvid kulutatud – aga kevadised ja sügisesed rehvijärjekorrad jäävad ära.
Rehvi ostmisel peaks teraselt ka vaatama selle valmistuskuupäeva. See on märgitud rehvi küljele kahe arvuga – aasta/valmistusnädal. Rehvi vananemine on tõepoolest tuntav ja hea pidamine on kõige tähtsam.
Ja lõpetuseks: liiklusohutuse seisukohast on kõige olulisem põhjalik ettevalmistus talveks ning sõidustiili kohandamine vastavalt muutuvatele ilmastikuoludele.